ik moet de pil altijd nemen door mijn endometreose maar voel me al 7 maanden ongelukkig en depressief wat moet ik doen mag niet menstueren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Misschien kun je es bij de gyneacoloog navragen of het Mirena spiraaltje niet iets voor je is. Het schijnt dat die en de prikpil kunnen voorkomen dat je niet ongesteld wordt.

Toegevoegd na 6 minuten:
kijk eens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Endometriose
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prikpil heeft als nadeel dat het een hele zware vorm van hormonen is, dus ik zou het je afraden uit eigen ervaring. je kunt wel nagaan dat je met 1 prik waar je 3 maanden mee moet doen een ontzettende hormonenstoot binnen krijgt. mij hadden ze het perongeluk na de geboorte van mijn kind geadviseert (mijn huisarts), en door de gyneacoloog word het altijd afgeraden als je last hebt van je hormoonhuishouding. (kwam ik helaas 1,5 jaar na het gebruik van de prikpil achter). ik heb ook anticonceptiepleisters gehad, ook te zware hormonen omdat je voor heel de week meeplakt. dus dan zou je ook meer last van je depressie krijgen hoogstwaarschijnlijk.

ik heb celeste gehad, een hele lichte pil, en microgynon.

nog veel meer, maar dat weet ik zo niet meer. met de celeste had ik de meeste baat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet, wat endometreose is, maar dat je je ongelukkig voelt en depressief, zou kunnen komen, doordat je niet ongesteld mag worden. Het is voor ons vrouwen nou eenmaal iets wat "erbij"hoort, en wat aangeeft, dat alles met je lijf okay is.
Ik zou dit eens aangeven bij je huisarts of je gynaecoloog - het is een bijverschijnsel van het feit dat je die medicijnen moet nemen, en misschien hebben ze een oplossing voor je, of kunnen ze je het op een dusdanige manier uitleggen, dat je je iets minder ongelukkig voelt, en weer iets van je levensmoed hervindt.
Als het goede mensen zijn, willen ze dit graag van je horen - een mens is tenslotte niet alleen een lichaam, maar ook een geest, en daar staan ze echt wel voor open, hoor!!
Ik zou me bijv. kunnen voorstellen, dat je je af en toe zorgen maakt, hoe het moet gaan als je graag zwanger wilt worden, of misschien mag je beter maar nooit zwanger worden - dat is nogal iets waar je zwaar aan rond kunt knagen......
Ik hoop, dat je je gauw iets happier voelt!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar je huisarts en vraag om het mirenaspiraaltje. Ook ik werd van de pil erg depressief. Heb het spiraaltje laten plaatsen. Voel me nu prima en menstrueer nauwelijks tot niet. Ook verschillende ander vrouwen die ik ken en ook het mirenaspiraal hebben, menstrueren niet meer.